Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sally Vliet - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sally Vliet - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Sally van Vliet

Blijf op de hoogte en volg Sally

24 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Mai

Zo daar zijn we weer! Ik zit al drie dagen op dezelfde plek in hetzelfde hostel met (niet geheel onbelangrijk) een zwembad! Het is hier echt geweldig. De afgelopen dagen vooral even bijgekomen, veel gezwommen (in twee verschillende natuurparken), gechilld en in de avond uurtjes de stad in. Wat me opvalt is dat het zo ontzettend makkelijk is om nieuwe mensen te leren kennen, sinds het koreaanse hostel heb ik niet meer alleen gegeten, gereisd en kom ik eigenlijk niet toe aan alleen zijn. Er zijn altijd wel mensen die een praatje willen maken, het is echt ontzettend fijn.

Vanuit Bangkok ben ik met de nachttrein naarChiang Mai (in het noorden) gegaan, dit was echt genieten. Om half 6 wakker worden met uitzicht over groene heuvels, blauwe lucht en thaise huizen. Chiang Mai is de tweede grote stad van Thailand, maar de sfeer hier is zo anders. Het is een stuk fijner dan het drukke en dure bangkok.

Ik leer ook steeds meer over de thaise cultuur. Even in het kort een paar bullet points om jullie een beeld te geven:
- Overal op straat ruik je eten en kun je dus eten kopen (het is ongelooflijk lekker);
- Als je een huis/ hostel binnen komt moet je altijd je schoenen uitdoen en buiten neerzetten. Iedereen loopt binnen op blote voeten;
- Thaise mensen wonen ontzettend klein, over het algemeen wonen ze in 1 ruimte met daarin ALLE spullen. Het ziet er ontzettend rommelig en niet schoon uit, maar het is blijkbaar georganiseerd en schoon. Dit geld overigens voor alle aspecten in Thailand. Als je een trein of busticket koopt sta ik er elke keer weer verbaasd van dat het zo ontzettend goed geregeld is, want het ziet er niet uit alsof er een bepaalde logische volgorde in zit..
- Mensen zijn echt behulpzaam en willen je altijd helpen. Je voelt je hier echt heel erg welkom.
- Een fiets voor een dag huren (ja dat heb ik als hollander al 1 x gedaan) kost 40Bath. Dit komt neer op ongeveer 90 cent.

Hoogtepunt tot nu toe in Chaing mai zijn: lake Hueng Tung Lao (alleen maar locals), grand canyon chiang mai, en het Mai Thai gevecht waar ik heen ben gegaan met mijn drie spaanse matties.

Dikke knuffels!

  • 24 Augustus 2015 - 16:12

    Anneke:

    he sal wat leuk dat je het zo naar je zin hebt daar en dat kost ook geen drol een fiets huren zeg is wel heel leuk ik zou zeggen ga zo door en geniet ervan we wachten weer met spanning af naar je volgende avontuur om te lezen echt leuk vindt ik dat nou vele gr van hier !! Dikke knuffel !

  • 24 Augustus 2015 - 19:23

    Erwin:

    Klinkt goed! Geniet er van :)!

  • 24 Augustus 2015 - 21:48

    Ingrid:

    Ha lieve Sall!

    Heerlijk genieten dus, het klinkt ontzettend goed allemaal!
    Wat leuk en gezellig om andere reizigers te leren kennen. Had niet anders verwacht van zo'n sociaal dier als jij bent ;)
    Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende berichtje!

    Liefs, Ingrid

  • 25 Augustus 2015 - 11:45

    Dieuwke:

    Sallypally! Wat ontzettend leuk om te horen dat je het zo heerlijk hebt daar. En leuk om de cultuur-puntjes te lezen :) Geniet ervan daar! Dikke knuffel

  • 25 Augustus 2015 - 12:45

    Aisling:

    Hi nichtje, klinkt goed daar! Leuk dat je wat mates hebt leren kennen. Als je ook naar Vietnam gaat, laat dan ff iets weten. Een vriendin van me heeft daar een hele fijne local leren kennen die toeristen de minder gekende plaatsen laat ontdekken als passagier op z'n motorbike.
    Groetjes!

  • 25 Augustus 2015 - 15:05

    Elise:

    Hi Sal!
    Wat fantastisch om je verhalen te lezen!!! Chiang Mai is echt mega chill!
    Liefs,
    Elise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Asia

Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en Indonesië.

Recente Reisverslagen:

07 December 2015

Ten einde....

20 Oktober 2015

Dalat

09 Oktober 2015

Vietnam!!

01 Oktober 2015

Laos

16 September 2015

Laos
Sally

Actief sinds 30 Juli 2015
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 4686

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 07 December 2015

Asia

Landen bezocht: