Dalat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Sally Vliet - WaarBenJij.nu Dalat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Sally Vliet - WaarBenJij.nu

Dalat

Door: Sally van Vliet

Blijf op de hoogte en volg Sally

20 Oktober 2015 | Vietnam, Ðà Lạt

Hallooo allemaal! We zijn ondertussen een stuk zuidelijker dan de vorige keer, ik kan zooooo veel vertellen van de afgelopen weken, maar ik zal het bij de hoogtepunten houden.

Ik zal beginnen bij Hoi An, een geweldige stad aan het strand. Deze stad was echt heel erg knus. In de avond hingen er overal lampionnen, mensen eten op straat, staan op straat om spullen te verkopen. Wat we daar voornamelijk hebben gedaan is veel gegeten, en echt heeeeeerlijk! Op een gegeven moment op een soort indoor foodmarket terecht gekomen waar je zo ontzettend lekker kon eten.. nomnomnom.

Vanuit Hoi An hebben we een flinke rit gedaan naar Bai Xep, dit is een dorpje aan het strand waar we in een hostel verbleven die direct aan het strand lag. Ik denk dat dit tot nu toe 1 van mijn favoriete hostels. Overdag hardlopen, chillen, lezen, en zwemmen. Savonds kampvuurtje en met iedereen van het hostel gezellig eten. Het was heel relaxt. Laat in de middag kwamen er heel veel locals op het strand om te bodyboarden (wat niet echt mogelijk was) en om ook te zwemmen. Het hostel wordt gerund door twee engelsen. Eentje geeft Engelse les (Ja ook op zondagochtend om 7u in het hostel), ontzettend leuk om al die kinderen te zien.

Op dit moment zijn we in Dalat, een stad in het binnenland van Vietnam. Gisteren een prachtige toch gedaan door de bergen, wat een uitzicht! Op een gegeven moment wilden we wat eten, maar er waren gewoon geen dorpjes onderweg. Totdat we bij een dorpje kwamen (heeeel klein) en we een soort van restaurant zagen (althans, dat dachten we..) We vroegen of we wat konden eten en in gebarentaal nodigden ze ons van harte uit. We zaten nog niet eens, of de borden rijst. noodles, kip, pork. beef, pate en soep kwamen op tafel. Ook een flesje Ricewijn (sterk spul) en ice tea. Dus we vroegen, hoeveel het kosste (wij stomme westerlingen) en toen schudden ze hun hoofd en zeiden dat het gratis was. Uhhhh Wat?! Dus we dachten het zal wel, we dachten dat ze ons niet begrepen. Maar uiteindelijk hoefde we echjt niets te betalen... Moet je voorstellen, alleen maar locals, arme mensen, iedereen kijkt je aan, lacht (om of met je) elk bord werd door een ander persoon gebracht en we werden een soort van verplicht om een Ricewine te drinken. Wat een geweldige ervaring en wat een prachtmensen. We zijn nog een paar keer op de foto geweest (ik kreeg een dikke zoen van 1 van de mannen) en daarna zijn we weer vertrokken. Ik snap er nog steeds helemaal niets van, het was erg een erg bijzondere ervaringen en 1 van mijn favoriete momenten van mijn reis.

Ik ben net teruggekomen van een canjontour, springen, abseilen en sliden van watervallen, heel erg vet! Nu chillen en morgenvroeg weer vroeg de weg op om naar Mui Ne te touren.

Vietnam is echt geweldig!


  • 21 Oktober 2015 - 11:46

    Anneke:

    Hè sally wat leuk om weer al je avonturen te lezen en dat je het onwijs naar je zin hebt je maak een hoop leuke dingen mee zeg en met je scooter lekker toeren gaaf hoor allemaal leuke fotos op Facebook gezien ga zo door zou ik zeggen en geniet er van Tot het volgende blog maar weer heel leuk om dat allemaal te lezen .vele groetjes van hier !! Xxx

  • 24 Oktober 2015 - 11:45

    Rienee Faasse:

    Hoi Sally, ken je me nog? Wat jij daar allemaal beleefd is niet normaal meer. Ik kan me voorstellen dat je helemaal " los " bent van het leven wat je hiervoor had. Je hebt het enorm naar je zin daar hè. Blijf schrijven en mooie foto's maken dan kunnen we met je mee genieten. Groetjes uit het nu koude kikkerlandje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ðà Lạt

Asia

Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en Indonesië.

Recente Reisverslagen:

07 December 2015

Ten einde....

20 Oktober 2015

Dalat

09 Oktober 2015

Vietnam!!

01 Oktober 2015

Laos

16 September 2015

Laos
Sally

Actief sinds 30 Juli 2015
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 4683

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 07 December 2015

Asia

Landen bezocht: