Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Sally Vliet - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Sally Vliet - WaarBenJij.nu

Laos

Door: Sally van Vliet

Blijf op de hoogte en volg Sally

16 September 2015 | Laos, Vangviang

Heee allemaal! Na een paar weken van slecht internet bereik, zit ik nu in een hostel waar het internet goed is. Er zijn zelfs twee computers waar je gratis op mag als je in het hostel verblijft, erg prettig. Op dit moment zit ik in Vang Vieng. Vorige week ben ik de grens over gegaan van Thailand naar Laos, ten hoogte van Huay Xai. (Vlakbij de grens van Myanmar). Het verschil tussen Laos en Thailand is groot. Mensen zijn armer, vriendelijker, mooier. Het landschap is prachtig met veel bergen, kleine dorpjes en mooie watervallen. Waar Thailand echt het backpackersland bij uitstek is, is Laos toch even wat anders. In Thailand had ik vaak het gevoel dat ik werd afgezet als toerist, waardoor ik altijd probeerde af te dingen. Hier is het echt het tegenovergestelde, mensen zien er hier zoooo lief en arm uit, dat ik niet eens probeer af te dingen. Ik ben tot nu toe nog in stadjes waarbij het nog wel wat toeristischer is. Volgende weken hoop ik richting het Noorden te gaan en daar de grens over te gaan naar Hanoi (Vietnam), dus ik ben erg benieuwd wat voor ervaringen me dat gaat brengen.

Hoogtepunt van de afgelopen week is de Gibbon Experience in Xuay Xai. Trekken door de jungle, Ziplinen van bergtop naar bergtop (JA ECHT) over ziplines van 500 meter lang. Het was echt prachtig!! Daarna een nacht slapen in een boomhut die boven andere bomen uit stak. Het uitzicht wat je savonds en sochtends had was echt niet te beschrijven, zo ongelooflijk mooi.

Een ander hoogtepunt van deze week is het tuben in Vang Vieng. Afgezien van het feit dat het een beetje negatief bekend staat was het echt een geweldige ervaring. Ten eerste tube je op een ontzettend mooie rivier met prachtige bergen aan de zijkant, vervolgens stop je bij een aantal barren waar het 1 groot feest is. Mensen spelen spelletjes, volleybal, voetbal, basketbal en dansen! In eerste instantie was ik wel een betje aan het twijflene of ik het wel wou, maarhet was 1 van de leukste dagen tot nu toe, dus geen spijt!

Tijdens het reizen ben ik (tot nu toe) nog nooit alleen geweesst. Ik ontmoet altijd wel mensen die dezelfde kant op willen gaan. Nu reis ik met drie mannen, 2 uit de US en 1 uit australie. De week daarvoor reisde ik met drie Nederlanders. Wat dat betreft valt het me alles mee!

Goed, hier was weer even een korte update, ik kanwel uren blijven schrijen met wat ik allemaal doe en meemaak. Ik ga nu even hardlopen en daarna gaan we de bergen in scooteren (ZIN IN!).

Loveeeeeeee!

  • 16 September 2015 - 09:02

    Elise:

    Hi Sal,
    Echt super leuk om je verhalen te lezen! Ik was zo een fan van Vang Vieng! Je moet het tuben in een grot/kayaken doen en naar de Lagoon en daar de grot in klimmen :).

    Liefs,
    Elise

    PS: ik mis mn favo Rotterdamse party wingman wel een beetje!!!

  • 16 September 2015 - 17:57

    Anneke:

    Hy sally wat een belevenis weer heel leuk om je verhalen te lezen en wat een mooie foto's en dan die boomhut heel apart en leuk dat er meerdere zijn die met je meereist veel plezier op je volgende trip !! Tot het volgende blog!! Vele groetjes van hier !!

  • 28 September 2015 - 21:12

    Rienee:

    Fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt. En wat leuk zoveel verschillende mensen te ontmoeten. Echt iets voor jou. Lukt het ook met de financiën? Niet teveel uitgegeven? Last gauw weer iets horen. Dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Asia

Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en Indonesië.

Recente Reisverslagen:

07 December 2015

Ten einde....

20 Oktober 2015

Dalat

09 Oktober 2015

Vietnam!!

01 Oktober 2015

Laos

16 September 2015

Laos
Sally

Actief sinds 30 Juli 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 4663

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 07 December 2015

Asia

Landen bezocht: