Vietnam!! - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Sally Vliet - WaarBenJij.nu Vietnam!! - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Sally Vliet - WaarBenJij.nu

Vietnam!!

Door: Sally van Vliet

Blijf op de hoogte en volg Sally

09 Oktober 2015 | Vietnam, Ninh Bình

Voordat ik het vergeet te zeggen, tnx voor alle reacties op de voorgaande reisverslagen. Erg leuk om allemaal te lezen ! :)

Nadat ik in Hanoi was aangekomen, ben ik samen met iemand die ik in het vliegtuig ben tegengekomen naar het hostel gegaan waar een vriend van mij al verbleef. We hadden dit een soort van afgesproken omdat we graag motors wilden kopen, om vervolgens van het Noorden naar het Zuiden van Hanoi te touren. Dit hebben we dus ook gedaan! We zijn nu met z'n drieen, Ik, Paul en Jacob. De mannen hebben een vette motor gekocht, maar ik durfde het nog niet helemaal aan (rijden op de motor zelf ging prima, maar het verkeer is hier een grote chaos, dus heb ik besloten om gewoon een scootertje te kopen :)). Nu reizen we dus een maand met zn drieen, ik op de scooter (met meer vermogen trouwens) en de mannen op de motor.

Na een paar dagen Hanoi, zijn we naar CatBa Island getourd, en daar was het een klein paradijsje. Prachtige stranden, hoge rotsen in het water, boottripjes, feestjes en chillen. De zee is zooooo ontzettend fijn!! Ik heb echt genoten :). Na twee dagen moesten we er helaas weer aan geloven en zijn we verder gegaan richting Tam Coc, een klein doprje ten zuiden van Ninh Binh (geen pinautomaten aanwezig). Hier hebben gisteren een tourtje gedaan op de rivier en heb ik echt een supervette hike gedaan. De hike was meer het beklimmen van rotsen, het was best wel moeilik en ook best wel gevaarlijk. Het uizicht was echt fenomenaal!! Wooooww..

Tot nu toe vind ik Vietnam ook een geweldig land. De mensen zijn vriendelijk, prachtige natuur en leuke mensen om mee te reizen. Vanavond gaan we met de nachtbus (motoren gaan mee jaja) naar Hue. We willen even een grote afstand overbruggen. Vanaf daar gaan we al tourend naar het zuiden. Ik heb er weer zin in!

Oja, om even een beeld te geven van het verkeer hier:
- Op de snelweg zijn drie banen. Linkerbaan voor auto's, middelste voor vrachtwagens en de rechtse voor tweewielige rijtuigen.
- Als motor, ik noem het voor het gemak maar even zo, moet je dus rechts een vrachtwagen inhalen.
- op de baan van de motoren staan regelmatig vrachtwagens still, waardoor je moet invoegen op d vrachtwagen strook.
- Op de baan van de motoren rijden ze ook heel veel spook. Dus je moet altijd goed uitkijken.
- In steden: Stoplichten?!!! Neeejoh, gewoon doorrijden en toeteren. En vooral dat laatste, toeteren doen ze overal en zonder reden.

Het is echt een hele ervaring en ik moet eerlijk zeggen, het gaat me best goed af. Ik denk dat als ik weer in NL ben ik weer even een autorijlesje moet nemen.. haha.

Liefs!!


  • 09 Oktober 2015 - 17:41

    Maaike:

    Heej Sally,

    Ben zwaar vertraagd met mijn tips maar aan al je leuke verhalen te zien heb je die ook helemaal niet nodig! Nog heel veel plezier!

    Groetjes Maaike

  • 10 Oktober 2015 - 12:51

    Cormac:

    Hoi Sally, super fijn om te horen dat het allemaal zo goed gaat, en super chill dat je ons op de hoogte houdt van jou avontuur leven allemaal mee:)!!

    Hier voor de rest alles z'n gangetje, herfst doet zijn intrede, de blaadjes worden geel en de lucht wat grijzer, de kachel gaat weer aan... je mist dus niks;).

    Keep de info coming!

  • 11 Oktober 2015 - 11:51

    Anneke:

    Hoi sally wat een avontuur weer heel leuk om dat allemaal te lezen je maak wat mee zeg en leuk dat je vrienden heb waar mee je aan het scooteren ben dus je kan die andere aardig bij houden dan zo kom je nog eens ergens spannend hoor allemaal en leuke foto's die je op Facebook plaatste mooi hoor nou zou zeggen doe voorzichtig en veel plezier nog tot het volgende blog ! Kan niet wachten ha ha gr van hier allang xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ninh Bình

Asia

Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en Indonesië.

Recente Reisverslagen:

07 December 2015

Ten einde....

20 Oktober 2015

Dalat

09 Oktober 2015

Vietnam!!

01 Oktober 2015

Laos

16 September 2015

Laos
Sally

Actief sinds 30 Juli 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 4671

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 07 December 2015

Asia

Landen bezocht: